hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| ضدعفونی فضاهای شهری با بیش از ۵۰ دستگاه خودروی ویژه

قم| ضدعفونی فضاهای شهری با بیش از ۵۰ دستگاه خودروی ویژه

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر محوریت شهرداری قم در امور مرتبط با ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر، گفت: این کار در جلسه شورای مدیریت بحران استان پس از اعلام شیوع بیماری و تصمیم بر ضدعفونی شهر به شهرداری سپرده شد تا با محوریت شهرداری دیگر نهادها نیز این کار را انجام دهند.
به گزارش رویداد ایران_قم،سیدمحسن میرهادی امروز در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر محوریت شهرداری قم در امور مرتبط با ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر، اظهار کرد: این کار در جلسه شورای مدیریت بحران استان پس از اعلام شیوع بیماری و تصمیم بر ضدعفونی شهر به شهرداری سپرده شد تا با محوریت شهرداری دیگر نهادها نیز این کار را انجام دهند.
  مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر مشارکت با سپاه پاسداران، ارتش و دانشگاه علوم پزشکی در ضدعفونی مکان‌های مختلف شهر، افزود: در امر ضدعفونی مناطق دو و ۶ بالغ بر ۱۰ دستگاه خودرو ضدعفونی این مناطق را با همکاری سپاه انجام دادند؛ همچنین کار ضدعفونی مناطق پنج و هشت با همکاری ارتش با سه تا شش دستگاه خودرو مخصوص انجام شد.
  میرهادی اذعان کرد: شهرداری همکاری کاملی با مجموعه ستاد مدیریت بحران استان و نهادهایی چون فرمانداری، آب و فاضلاب، محیط زیست و جهاد کشاورزی در راستای خروج شهر از این بحران دارد.
  وی با تاکید بر اینکه شهرداری دستورالعمل بهداشتی ویژه‌ای را برای ضدعفونی معابر، شوارع، مکان‌ها و فضاهای شهری تدوین و ابلاغ کرد، گفت: شهرداری با ۴۳ دستگاه (ماشین آلات آتش‌نشانی، توربولاین‌ها و دیگر ماشین‌آلات خدمات شهری) مناطق یک و سه و چهار و هفت را با ظرفیت ۲ میلیون متر مربع در روز با اولویت مراکز اصلی و پر تردد ضدعفونی کرد.
  مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم استقبال از گروه‌های مردمی و اختصاص تجهیزات و ماشین‌آلات برای استفاده در ضدعفونی معابر اصلی و مبلمان شهری و فضاهای عمومی را مورد توجه قرار داد و افزود: همچنین برنامه‌ریزی صورت گرفت تا با مشارکت شهروندان و گروه‌های مردم نهاد ضدعفونی معابر فرعی شهر صورت گیرد.
  میرهادی با اذعان به اینکه بیش از ۸۰ اکیپ پیاده در بوستان‌ها و فضای شهری که امکان تردد خودرو نبوده حضور یافته و ضدعفونی کرده‌اند، گفت: گروه های مردمی در این راستا مشارکت و همکاری قابل توجهی با شهرداری داشته و بخشی از فضاهای شهری از جمله درب منازل، واحدهای صنفی و… با مشارکت آنها ضدعفونی می‌شود.
  وی با اشاره به ضدعفونی روزانه هزار و ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی شهر، بیان کرد: ۲۶ دستگاه واترجت شستشوی شهر به سیستم مه‌پاش استاندارد برای ضدعفونی مجهز شد و ۱۵ دستگاه تانکر و خودروی آب‌پاش نیز برای گندزدایی آسفالت فعال شدند.
  مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی به پیمانکاران شهرداری و نظارت مستمر بر روند رعایت این دستورات، گفت: به صورت هفتگی ۳ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده پیمانکاران خدمات شهری شهرداری تحویل می‌شود تا محیط‌های شهری را ضدعفونی کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد